11 november 2014

Tankar om Dinodalen

Något som knappast undgått någon är att Dinodalen kommer att öppna i höst eller i vinter. Det finns också ett antal förhandstittar uppe på bland annat Starstables instagram, facebook och Starstables egna nyhetssida. Men från och med nu kommer jag undvika att se på några fler bilder. Jag vill upptäcka dalen själv.


Jag är en av de spelare som nått level 15 och närmar mig level 16. Det finns inte mycket att göra annat än göra klart rykte med de olika fraktionerna över Jorvik. Så jag är väldigt glad att Dinodalen kommer på grund av tre saker.


1: Den är bara för spelare som gjort klart den story som redan finns.
2. Det är en värld täckt av snö.
3. Den (verkar) låta nordsvensken leva ut till sin fulla rätt.


Jag kan förstå spelare som blir upprörda över att Dinodalen bara är tillgänglig om man nått upp i så hög level, men till dem vill jag bara säga att vi inte längre har några uppdrag kvar att göra. Det finns hästar som ska levlas och dagliga att göra, men inte mer. Jag känner igen känslan från när jag själv stod utanför grinden till Gyllenåsarnas Dal, men ni kommer att komma in i Dinodalen, precis som jag kom in i Gyllenåsarna efter att ha stått utanför grinden och spanat in. Snarare kan ni vara glada över att spelet utvecklas så att ni inte får slut på huvuduppdrag riktigt än.


De som känner mig vet nog att jag har tjatat om en vintervärld i säkert ett år. Så det är ytterligare en anledning till att jag är så förväntansfull. Att Dinodalen dessutom har historiska kopplingar gör det hela ännu bättre! Det känns som om Dinodalen kommer bli perfekt för det här natur och historiaälskande decemberbarnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar