19 november 2014

Inne i Dinodalen!

Nu äntligen har jag kommit in i Dinodalen, och mina förväntningar har både uppfyllts och inte gjort det. Det var helt underbart att rida igenom den lilla dalgången som solen smält och in i den snötäckta dalen där andedräckten stod som moln efter mig och Frost.

Däremot finns det ett väldigt stort "men". Tyvärr buggade det en hel del. Det var många som ville rida in i dalen, och spelarna hackade fram längs vägen, vilket gjorde att jag och en vän hade väldigt svårt att se varandra. Och sedan kom det stora problemet för oss. När vi väl tagit oss nerför berget och in i dalen så kraschade hela Starstable efter ett tag. Och man skulle kunna tro att vi dök upp där nere då vi loggade in igen, men då tror man fel. Ingen av oss hade ordnat den riktiga vägen ner, och vi började spela på samma platser där vi loggat ut dagen innan. Med andra ord väldigt långt bort från Dinodalen. Och då vi väl kom tillbaka till Dinodalen så var vi fast uppe på berget, medan uppdragen var nedanför.

Tillslut hittade vi en väg ner genom att gå av hästen och sedan glida nerför berget på precis rätt ställe. Där nere var jag och gjorde uppdragen tills dess att den riktiga vägen var klar, och på vägen upp igen dök plötsligt Frost upp vid min sida igen. Väldigt synd på en annars helt underbar uppdatering.

Min upptäcksresa i Dinodalen och de andra uppdragen kommer däremot få vänta tills dess att jag har mer tid på mig. Vilket troligtvis är redan imorgon, men det är en hel del som händer just nu, så det går inte att veta säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar