6 november 2014

Dags för makeover

Jag har nu lagt maskeradsminket bakom mig, och bestämde mig samtidigt för att byta frisyr. Ett tag funderade jag också på att byta hårfärg, men efter närmare eftertanke känns brun som min färg. Dessutom passade inte blont hår särskilt bra till mina silverfärgade ögon.

Så jag packade med mig ombyte då jag red iväg från Moorland, och stannade till kort i Silvergladebyn där jag köpte mitt nya smink. Sedan fortsatte jag upp till Firgrove där jag klippte mig. Först tänkte jag behålla mina ljusa slingor också, men efter närmare eftertanke så körde jag med en lite mörkare brun färg. Och jag är riktigt nöjd med resultatet! Ju mer jag ser det desto mer tycker jag om det.

Jag hade också tänkt ta den här dagen till att flytta ifrån Moorland, men jag känner mig osäker på om jag verkligen vill flytta. Särskillt eftersom det verkar som om mina vänner tänker flytta närmare Moorland och att det är i Moorland vi brukar träffas. Sedan har jag aldrig flyttat förr, och jag är kanske lite orolig för att jag kommer att sakna Moorland efter ett tag.

Så det blev ingen flytt för mig i slutändan. Men för stunden har jag i alla fall en ny frisyr, ny sminkning och en ny outfit. Och jag får nog säga att den rosa westernhatten är en favorit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar