19 november 2014

Redo för Dinodalen

Hej på er! En hel del har hänt sedan mitt förra inlägg, så här kommer en sammanfattning av veckan som gått.
Jag har tillslut tagit med alla saker och alla hästar för att flytta till Valedale. Det är första gången jag flyttar och jag var till en början hur nöjd som helst. Valedale har trots allt varit en av mina favoritplatser, och att dessutom Dinodalen ligger nära är ännu ett skäl till att flytta dit. Däremot har jag också känt av avståndet till de andra stallen. Under tre dagar har jag försökt planera in vilken outfit jag ska ha på mig i Dinodalen, och det tar tid att rida från Valedale till Skördebygden...
Men igår blev min outfit tillslut klar. Jag är lite osäker på vilket träns jag ska ha, så jag har nog med mig några att byta mellan. Kanske rider jag också barbacka, det finns inte mycket som är bättre än att rida barbacka då det är kallt trots allt. Så vad Frost kommer ha på sig under den första ritten i Dinodalen är rätt osäkert, men jag tror inte att han bryr sig. Dessutom tycker jag att han är söt oavsett, så det spelar nog inte så stor roll.

Jag har också sett till att levla Frost så att han ska känna sig redo för all snö som jag förväntar mig finns där. Men det är nog allt jag har hållit på med den senaste veckan :) Jag har också funderat endel på klubbar och på det där enormt vackra klubbhuset alla har fått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar