30 september 2014

Tankar om hemstall

Trots att jag varit med på Starstable under en ganska lång tid, så har jag ännu inte flyttat en enda gång. Det kanske är lite konstigt, särskilt med tanke på att jag nu inte har kvar några vänner i Moorland, och inte heller trivs jag särskilt bra där. Men jag har helt enkelt inte hittat ett bättre ställe att bo på.

Det stall jag trivs bäst runt är däremot Valedale. Jag tycker om den mysiga stämningen det stallet har med de sjupa skogarna runt omkring och Silversongfloden. Det som tar emot mest för att flytta till Vadelade är nog att det är så långt ifrån allting. Det är långt till närmaste färja och långt till det mesta.
Vad gäller Firgrove så tycker jag om de skogarna bättre än Hollow Woods, men byn är inte lika mysig som Valedale, och så är det ännu mer isolerat än Valedale.
Det positiva med Fort Pinta är att det är en av de platser där det finns färjor, och dessutom så finns självklart discot där. För att inte tala om stranden med sitt hopptorn. Däremot så känns inte Fort Pinta riktigt som min stil. Åtminstone inte när det går mot höst och vinter.

Moorland är den plats alla spelare minst en gång har haft som hem, och det är alltså därifrån jag aldrig har flyttat. Det finns en känsla av småstall som jag verkligen tycker om där, och de som bor där är överlag ganska trevliga. Däremot börjar jag känna att det är dags för ett miljöombyte.
Steves stall har två stora minus för mig. Det känns avskuret ifrån byn och det är riktigt långt till närmaste skog eller intressanta ridvägar. Däremot så finns det en paddock...
Vingården är också ett stall jag tyckt mycket om, men aldrig flyttat till. Det har väldigt mycket egentligen, det är elegant, naturnära och har nära till både ett ridhus och en paddock.

Stallet i Gyllenåsarna tycker jag inte mycket om på grund av den enkla anledningen att det är ett väldigt skumt ljus. Sedan känns det som om det inte är mycket som händer där, men det kanske ändras nu när det blir höst.
Jorvikstallet hade jag egentligen tänkt flytta till eftersom jag fullkomligt älskar Skördebygden och speciellt Gröndalsskogen. Men tyvärr känns Jorvikstallet lite för överdådigt för min smak.

Däremot skulle jag älska om man kunde flytta in i de bedrövade Drews farm. Det stallet är nära till den natur jag tycker så mycket om, och dessutom är det ett helt okej avstånd till en färja.
Så just nu är nog mina favoriter Drews farm, Valedale och Jorvikstallet.

Visst kan man inte mer än älska den mystiska stämningen här? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar