29 september 2014

Servern nere

Som vissa kanske märkt så låg servern nere tidigare idag. Jag hade precis tänkt logga in för att ta några nya foton till bloggen, och då lite mer specifikt på Angel som ännu inte kommit med på listan över mina hästar. Men först möttes jag av att hela sidan var nere, och efter det så var min server nere. Efter ett tag så kom teamets förklaring på vad det var som hände.

Spelare har tydligen använt sig av vissa "hack-verktyg" som påstås kunna ge en speciella förmåner på Starstable, och dessutom skulle de försöka fixa buggen där spelare råkar komma in på ett annat konto än sitt eget.

Det är väldigt skönt att de har ordnat allting nu, och jag hoppas att problemen med kontona försvinner. Vad gäller hack-verktygen så står det klart och tydligt i Starstables regler, som vi har accepterat allihop, att all form av utnyttjande av buggar eller hackning är otillåten. Därför tar jag alltid alla mina bilder med fullt synlig ryttare exempelvis, även om jag senare kanske kommer att redigera bort ryttaren från bilderna, det får vänta tills jag har ett mer avancerat program än paint.

Jag hoppas att användandet av hack-verktygen slutar. Det känns som om det för med sig problem utan att lösa någonting, förutom det enkla faktum att de är förbjudna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar