8 oktober 2014

Uppdatering 8 oktober

Som jag har anat en lång tid så har Starstable teamet någonting stort på gång. Och i veckans nyhetsflöde har de gett några ledtrådar på vad det skulle kunna vara.

Själva uppdateringen i sig verkar inte vara alltför stor, om man bortser från uppdraget som jag diskuterar senare. Det som är nytt är ett par frisyrer som finns hos Heavy Metal Scissors i Jarlaheim och att det nu finns parkbänkar utspridda över Jorvik. Det gör att man inte längre behöver leta upp ett café, utan kan ta med sig fika och sätta sig ute i naturen. Det går dessutom att äta de vanliga picknickkorgarna vid borden.

Sedan har vi då uppdraget med James. Min första tanke var kort och gott "Mardrömmar igen?". Men å andra sidan kanske han får skylla sig själv den här gången. Det finns en viss gräns för snålhet, och som vanligt blev man rätt irriterad på den lille rackaren. Men det var nästan skönt eftersom han i de senaste uppdragen fått en lite snällare ton som jag inte riktigt känt igen hos honom. Fast å andra sidan kanske Conrad var fel man att bråka med.

Nu till de små hemligheterna vi fått vittring på idag. jag tänker inte diskutera Halloween och Jul, eftersom det är två högtider som firas varje år, så jag skulle snarare ha blivit förvånad om det inte kom någonting speciellt då.
Nästa sak på listan är den nya hästrasen. I mina tankar finns det egentligen bara två alternativ, ett är fjordingen och det andra är islandshästen. Jag tror att nästa hästras blir fjordingen, men jag håller kvar islandshästen i tankarna. Ibland vet man inte riktigt vad de tänker, men med tanke på hur mycket som tjatats om fjordingarna... ;)

Det jag är mest förväntansfull över är det nya området som ska släppas. Det finns två ställen jag är rätt säker på att det kommer vara ett av dem, och det första är de glömda dinosauriernas dal. Det ligger bakom snöväggen uppe i Valedale, och vi har tidigare hjälpt en upptäcktsresande åka dit från Ewervindfälten. Det andra området är söder om Skördebygden.
Det finns endel som talar för bägge alternativen, men jag tänker lägga in en joker också. Bara för att man aldrig vet säkert med teamet. Nämligen Jorvik City och området runtomkring. Staden har sedan länge varit med på kartan över färjelinjerna, och jag har ända sedan dess undrat över varför staden finns med där. Är det dags att bryta igenom berget i öst?

Men eftersom det verkar vara endel saker på gång borta vid Moorland, så måste jag nog (tyvärr) säga att det troligaste alternativet är södra skördebygden. Jag hade nog helst sett att vi får Dinosauriernas dal i och med att det verkar vara lite av en vintervärld. Jag skulle älska att galoppera igenom ett tjockt snötäcke på min nordsvensk. Och fjordingarna skulle passa in i det landskapet helt utmärkt. Så därför hoppas jag på De glömda dinosauriernas dal. Vilket område tror ni på? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar