4 oktober 2014

Fredagsfika och Discofest

Efter en ganska tuff dag i skolan med prov och att jag fortfarande mår helt hundra, så kände jag att jag ville fira helgen på starstable. Så jag skrev ut ett meddelande i global och stämde träff i Firgrove med Andrea Friendforest. Detta var första gången vi träffades och vi satt och pratade en stund om allt från födelsedagar till ridtravare. Jag hade verkligen kul och jag påminns än en gång om vad som är det allra bästa med Starstable - alla spelare.

Så jag och Andrea tog oss en tårtbit och pratade om allt och inget en stund innan vi red vidare åt var sitt håll.


På kvällen besökte jag discot i Fort Pinta med min bästa vän Hayden Northwood. Jag vet inte hur länge vi dansade till låtarna från JA och hade jag inte haft så kul hade jag nog lidit av effekterna som kommer då man lyssnat på en enda låt i repeat i någon timme. Men jag och Hayden hade hur kul som helst och dessutom såg vi till så att vi dansade i synk bredvid varandra, vilket gjorde att det var rätt häftigt att se på också.


Men till nästa disco ska jag nog förbereda en cd-spelare eller mp3 med någon annan musik.



Då jag och Hayden dansat ett tag övertalade jag henne tillslut att vi skulle sluta dansa, och vi stack iväg för att göra födelsedagsuppdragen och tävlade. Jag tog med Fuerza på den turen och hon hade den lila proffsfilten som omväxling, och dessutom ett svart westernträns istället för sitt vanliga. Vi red i godan ro mot Gröndalsskogen då Hayden plötsligt svängde höger och dök rakt in i en stor klippa! Jag följde efter och tillslut stod vi inne i stenen bägge två. Det blev många skratt där, övertrötta som vi var bägge två.

Tyvärr försvann strömmen hemma en kort stund efteråt, så det är därför jag inte har kunnat skicka det här inlägget förrän nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar